שיעור מספר 1: מבוא

ברוכים הבאים לשיעור מספר 1(שיעור כפול).

במהלך שיעורי לשון נחשפתם למגוון רחב של טקסטים.


במשימה הראשונה, עליכם לערוך השוואה בין סוגי הטקסטים הנראים לפניכם לפי הדרישות הבאות:

 

 

 

 

 

 


א. מה דומה ומה שונה בין שני סוגי הטקסטים(מצאו לפחות 3 הבדלים).

ב. איזה טקסט משך אתכם יותר והצליח לסקרן אתכם לקריאה?
ג. מהי מטרתו של כותב טקסט ב'?                                                                                                                                                      ד. כיצד הכותב מצליח להשיג את מטרתו- מצאו לפחות 4 דרכים בהן הוא משתמש.

במשימה השנייה , עליכם לבחור יעד לחופשה אשר בו נכחתם והרגשתם כי זו הייתה חוויה מושלמת שעליכם לחזור עליה שוב יחד עם כל חברי כיתתכם. 

ספרו על המקום ועל החוויה האישית שלכם ממנו ומצאו את כל הדרכים והנימוקים כדי לשכנע את בני כיתתכם לבחור ביעד זה (בסופם של הנימוקים תוכלו להוסיף תמונה שלכם מיעד זה). השתמשו במגוון רחב של מילות קישור ושמרו על רצף אחיד בכתיבתכם. 

*תוכלו להרחיב את הידע שלכם בנושא קישוריות ולכידות בפרק מספר 4: קישוריות, בספר מילה טובה מאוד ט' עמ' 43-45 של שרה ליפקין.

*לקראת סוף השיעור, עליכם לקרוא על המקום לחופשה המושלמת שכתבו בני כיתתכם ולאחר מכן להיכנס לקישור בו תתנהל הצבעה וירטואלית אנונימית שבה תבחרו ביעד המושלם לחופשה הכיתתית.


בהצלחה רבה :)

תגובות

  1. בימים של החופש הגדול לשאול את הילדים איך בה להם לבחור יעד לחופשה אשר
    בו נכחתם והרגשתם כי זו הייתה חוויה מושלמת שעליכם לחזור עליה שוב יחד עם כל חברי כיתתכם,
    יכול ליצור פער חברתי ותחושת פומו שלדעתי תפגע בכל מהות התרגיל.
    זכרו שזה לא משנה, התחושה והרגש חשובים אף יותר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה