שיעור מספר 2: טיעון


ברוכים הבאים לשיעור מספר 2:

מהו טיעון?

בשיעור מספר 1 עסקנו במהות של הטיעון, נדרשתם לבצע משימה שבה עליכם לנמק היטב מדוע כדאי לבחור דווקא ביעד החלומי שלכם. זהו החלק המרכזי בטיעון- העלאת הטענות.
הטענות צריכות להיות מנומקות היטב, להיות מלוות בדוגמאות כדי שהנימוק יוכל להשפיע בצורה הטובה ביותר על הקוראים או השומעים. הנימוקים יכולים להיות מלווים במגוון רחב של אמצעים רטוריים כפי שראיתם בטקסט מספר 2 במשימה הראשונה, כדי ליצור השפעה רחבה יותר על הקוראים, להצליח לסקרן אותם ואף לשכנע אותם בצדקת דבריהם. 

במשימה הבאה, עליכם להתחלק לקבוצות של 4 תלמידים בקבוצה לפי סדר ישיבתכם על המחשב.
עליכם להיכנס 
למצגת השיתופית ולכתוב במילים שלכם תוך הקפדה על ניסוחים הולמים (תוכלו להיעזר במילון): 
א.מתי אנו נדרשים להשתמש בטיעון?                                                                                                                                                                                                                    ב. אילו אישי ציבור אתם מכירים שעושים שימוש נרחב בטיעון? היכנסו למרחב הווירטואלי וחפשו טקסט שבו איש ציבור עושה שימוש בטיעון.

ג. מהו המבנה של מאמר הטיעון שמצאתם? האם לדעתכם יש למבנה זה חשיבות?
 

תוכלו להיעזר במקורות המידע:   

טיעון- הספרייה הדיגיטלית של מט"ח הבעה בכייף- כתיבת טיעון

בהצלחה לכל הקבוצות :) 


תגובות

  1. אני זוכרת שאמרו לנו תמיד, עוד בימים ישנים מה שנקרא
    שטענות צריכות להיות מנומקות היטב,
    להיות מלוות בדוגמאות כדי שהנימוק יוכל
    להשפיע בצורה הטובה ביותר על הקוראים.
    הלוואי וזה עדיין היה רלוונטי גם לימינו אנו שהכל זז בקצב אחר ולא תמיד מובן.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שיעור מספר 1: מבוא